Măsurile generate de COVID-19 au făcut ca întreaga industrie a evenimentelor să fie grav afectată, în contextul în care, sunt interzise, în continuare, organizarea și desfășurarea de mitinguri, demonstrații, concerte, activități culturale, științifice, artistice, sportive, de divertisment, desfășurate atât în spații închise, cât și deschise.
Ce se întâmplă cu biletul achiziționat pentru un eveniment afectat de pandemia de COVID-19?
Prin urmare, aproape orice eveniment, începând din luna martie 2020, a fost anulat, reprogramat sau mutat în mediul on-line, și cum starea de alertă instituită la nivel național nu a adus modificări în acest domeniu, din prisma distanțării sociale, autoritățile au adoptat o serie de măsuri de sprijinire a industriei evenimentelor culturale, stipulate în Ordonanța de Urgență nr. 70/2020, pe care dorim să o prezentăm în cele ce urmează, ținând cont că s-ar putea să vă aflați în situația în care aveați deja un bilet la festivalul preferat, urma să vină în țară cântărețul a cărui fan erați de mic copil sau tradiția de a vedea o piesă de teatru în fiecare lună a anului nu mai poate fi realizată.
În acest context, s-a instituit o EXCEPŢIE de la prevederile referitoare la DREPTUL DE RETRAGERE, aşa cum este acesta reglementat de Ordonanţa de urgenţă nr. 34 din 4 iunie 2014 privind drepturile consumatorilor în cadrul contractelor încheiate cu profesioniştii, precum şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative.
Dacă dețineți un bilet pentru evenimentele şi festivalurile ce urmau a fi susţinute:
- în perioada 8 martie – 30 septembrie 2020,
- sau perioada menționată anterior va fi depășită din cauza menținerii măsurii de suspendare a dreptului de organizare a evenimentelor şi festivalurilor,
Trebuie să cunoașteți următoarele REGULI, ce vor fi aplicate:
a)în cazul reprogramării evenimentului sau festivalului, participantul la eveniment sau festival va putea folosi biletul de acces achiziţionat, beneficiind de toate drepturile conferite de biletul de acces la data reprogramării evenimentului sau festivalului. Data reprogramării evenimentului sau festivalului nu poate depăşi data de 30 septembrie 2021.
b)în cazul anulării evenimentului sau festivalului sau în cazul imposibilităţii folosirii biletului de acces la data reprogramării evenimentului sau festivalului, participantul la eveniment sau festival va primi din partea organizatorului un voucher pentru întreaga sumă plătită organizatorului, voucher ce va fi folosit pentru achiziţionarea de produse sau servicii din gama oferită de către organizator, conform unui regulament detaliat comunicat de către organizator.
c)în cazul în care voucherul nu este folosit pentru achiziţionarea de produse sau servicii până cel târziu la data de 30 septembrie 2021, organizatorul va rambursa toate sumele pe care le-a primit din partea consumatorului până la 31 decembrie 2021.
În plus, Organizatorul are obligativitatea de a oferi un termen de cel puţin 30 zile cumpărătorului de bilete pentru a opta între păstrarea valabilităţii biletului pentru evenimentul sau festivalul reprogramat sau transformarea lui în voucher cu valoare.
IMPORTANT – După expirarea celor 30 de zile biletul devine automat valabil pentru ediţia reprogramată a evenimentului sau festivalului.
sursa foto: concert-trip