Asumare. Potențial. Deschidere. Perseverență. Eșec. AMBIȚIE.
„Uneori, o greșeală poate fi tot ce e necesar pentru o realizare valoroasă” spunea Henry Ford, fondatorul companiei Ford Motor.
A fi antreprenor, așa cum mulți își imaginează, îți asigură îmbarcarea în vaporul către reușită. Însă, de-a lungul călătoriei există valuri mai mari, sau mai mici, care îți vor pune în primejdie drumul către destinația finală – succesul. Totul depinde de planul gândit și regândit și determinarea din bagaj.
Provocările antreprenoriatului sunt mai degrabă constructive și te învață că imprevizibilul îți este partener de drum.
Ce trebuie să știi:
- Nu ne naștem antreprenori, ci devenim.
- Și Mark Zuckerberg este antreprenor.
- Diferența dintre idei și oportunități.
Principalul avantaj de a fi antreprenor debutant constă în libertatea propriilor idei și dorința de punere în practică a acestora. Este necesar să deții cunoștințele necesare din domeniul ales, să investești toate resursele – inovație, energie, financiare, și să dezvolți astfel competențele și abilitățile care te definesc.
În modul ideal, personalitatea puternică și perseverența, curiozitatea și o imaginație bogată, sunt ingredientele rețetei pentru reușită. Asta nu înseamnă că nu ești dispus să primești sugestii și sfaturi pentru că până la urmă te interesează bunul mers al afacerii pe care urmărești să o dezvolți.
Pentru a pune baza unei afaceri, primul care te poate ajuta ești chiar tu! Urmărește experții în afaceri dar și întreprinzătorii mici și mijlocii care, în încercările lor de a crea CEVA, au trecut de la agonie la extaz și invers. Greșelile altora te pot ajuta să te protejezi de a le comite și tu, însă nu înseamnă că nu poți face altele. Creează-ți propriul stil de a dezvolta afacerea, dar ține întotdeauna cont de condițiile pieței.
În ajutorul persoanelor care doresc să își depășească limitele pe care singure și le-au impus sau le-au fost impuse în mod indirect, vin specialiști în domeniu, care vor sa insufle acel impuls de care fiecare dintre noi avem nevoie. Spre exemplu, cei de la zety.com, au făcut un articol cuprinzător în care „îți educă” atitudinea profesională. De asemenea, îți oferă câteva ponturi de care să ții cont atunci când vrei să te prezinți și să îți reprezinți munca.
Iată cei 5 pași pentru un ELEVATOR PITCH de succes!
Elevator pitch este un discurs scurt, elocvent, ce își propune să te ajute să te prezinți sau să îți prezinți produsul/sarviciul sau compania ta. Adoptarea unui astfel de discurs rapid îți garantează că stârnești interesul interlocutorului. Autorul acestui concept susține că un elevator pitch nu ar trebui să depășească 30 secunde pentru a te asigura că mesajul tău poate fi transmis oricând și oriunde.
Nu uita, un elevator pitch este un cârlig menit să stârnească intriga, urmată de interesul interlocutorului prin funizarea informațiilor esențiale despre afacerea/produsul sau serviciul oferit.
Pasul 1. Începi cu cine ești, ce faci și cum faci.
Pasul 2. Pune în valoare rezultatul muncii tale și evidențiază ce te face unic față de concurență.
Pasul 3. Explică cu entuziasm cum este de ajutor produsul/serviciul oferit pentru interlocutorul tău.
Pasul 4. Înregistrează discursul și asigură-te că te încadrezi în cele 30 de secunde fără a vorbi prea repede, apoi exersează mult.
Pasul 5. Folosește ultimele secunde pentru a invita interlocutorul la o discuție mai aprofundată asupra modului în care produsul/serviciul tău îi este de ajutor. Întotdeauna este recomandat să ai la îndemână o carte de vizită pe care să o oferi pentru a completa atitudinea profesională.
Sursă: zety.com